Skymnings Wiki
Advertisement
Villadebotan

Beskrivning[]

Atmosfär[]

En dold pärla i den vidsträckta grönskan. Villa de Botan ligger undanstoppad i hjärtat av Parken.

Klädkod[]

Villa de Botan har en strikt klädkod, för att hålla oönskat klientel utanför. Här gäller Smart Casual eller Buisness/Buisness Casual/Informal både för män och kvinnor. För kvinnor tillåts även cocktail. Okonventionella stilar kommer inte in. Villa de Botan är omtalade för att vara stränga vid dörren och det har varit en hel del arga inlägg på Facebook från personer som inte lyckats anpassa sig till klädkoden.

Klädkod män

Streetwear och Casual är inte tillåtet inne på Villa de Botan. Black Formal är inte lämpligt om inte det är något speciellt tillfälle.

Maten[]

Konceptet här är "ärlig" mat. Skörda, rengöra och servera. Föga förvånande kommer maten ifrån deras egna odlingar, som ligger strax utanför stan. Menyn är säsongsbetonad och grupperad efter färg och smak, som ger gästen valet av rött, grönt och orange med tillval som skaldjur, fisk, kyckling, rött kött eller ost. Man är noga med att använda närproducerade råvaror från små eller större lokala producenter.

Personal[]

Det är fritt fram att spela anställd. Där emot finns det restriktioner, eftersom man inte anställer vem som helst. Villa de Botan anställer inga som har ansiktspiercings eller synliga tatueringar. Vill man få jobb här gäller det att se klassiskt proper ut och inte ha några anmärkningar i brottsregistret (ja, man gör en bakgrundskoll på sina anställda).

  • Manager Elvira Lunneborg
  • Executive Chef Axel Lang
Advertisement