Skymnings Wiki
Advertisement
Gloomy Forest

Skogen ligger precis intill staden. Efter en kort promenad in bland träden kan man plötsligt befinna sig mitt ute i mörka urskogen. Varför den sparats är det ingen som vet, men man kan använda den som genväg till stranden och havet eller andra delar av staden, om man vågar.

Det är lika delar tjock skog och massiva gamla träd, mossa, löv och snår, som det är stigar och leder. I själva gläntan finns det en gammal rutten parkbänk och en gatlykta som inte alltid fungerar, i övrigt är skogen helt enkelt en vanlig skog. Svampplockning och hundpromenader eller joggingrundor i terrängen är fint att utföra i utkanten av skogsdungen. 

Tjärnen[]

Från gläntan leder flera olika små stigar, en av dem leder några hundra meter fram till tjärnen som är djup och stor nog att fungera som badsjö, fiskesjö eller varför inte en tur på långfärdsskridskor på vintern. Tjärnen är dock oroande, lite för många har drunknat i den under årens lopp. Legender viskar om faran att kasta sig i de murkna vattnen - det badas ändå friskt här om sommrarna. En liten sandstrand intill skogsbrynet finns, och flera fina klippor att bada från, samt en stig som leder runt längs strandkanten kring tjärnen. 

Platser som angränsar till skogen[]

Trädgården  

Advertisement