Skymnings Wiki
Advertisement
Extrior slider-736x460

Reuters Antikviteter är en antikaffär och second-hand butik i centrala Griphamn. Det är inte stans mest välsorterade antikhandel. Här hittar du mer loppisfynd än du hittar 2000 år gamla mumier. Men man ska aldrig säga aldrig.

Butiken är stor och har möbler, tavlor, gamla vapen och lampor och vaser och musikinstrument och jordglober och porslinsfigurer och allt möjligt gammalt skräp och består av flera olika rum som liksom leder in i nya rum i vad som i slutändan blivit en labyrint av rum som uppstår där man inte kunde tro att dem finns. Och ligger i två våningar. Det verkar inte direkt finnas någon tydligt ordning på sakerna, även om man kan ana ett färgtema i några av rummen.

Böckerna som är vad butiken är mest välkänd för, eftersom de specialiserat sig på just antika böcker har fått en central plats i butiken. Och här jobbar en eller två personer alltid, och de har nattöppet ofta.

Det viskas om att det finns en del saker som säljs och handlas med under disk som man inte kan komma åt någon annanstans i staden.

Ägs av Samuel Reuter

Anställd: Zander Melin ~ Nattskiftet

Advertisement