Skymnings Wiki
Advertisement
Nelsetcul
Sekunels
A0fbc81d620b196824ac229fbe61dea9

Moonlight Bar är en nyöppnad bar belägen i centrala Griphamn nära Torget. Den är belägen i en källarlokal och ingången är ganska anonym, det finns bara en liten neonskylt med en pil ned för en källartrappa på en av sidogatorna från torget. Det brukar stå någon vakt vid dörren på helgerna.

Baren är speciell för att den är inredd helt och hållet med uv-ljus belysning, och dekorerad med graffiti på väggarna målade med färger som fluorescerar i uv-ljus. Det finns ett litet dansgolv och ett dj:bås, och ibland på helgerna lever stället upp som dansklubb, främst fokuserad på elektronisk musik, där stroboskopljusen är så effektiva att personer med epilepsi avråds från att besöka stället. Men till vardags är det en bar, där musiken är närvarande med tung bas, men aldrig blir för hög för att störa samtal kring något av borden eller i hörnen med soffor och soffbord.

På dagtid på vardagarna håller stället öppet som café istället, och då är alla oavsett ålder välkomna. Dem serverar alltid gott kaffe eller te, särskilt deras fluorescerande Iste är en populär dryck bland ungdomarna.

Kvällstid är det 18års gräns.

Specialitet:

Baren har snabbt gjort sig känd i visa kretsar för att servera stans bästa Gin & Tonic, här kallas deras specialare "Toxic Waste". Men de serveras många roliga och färgglada drinkar här också. Det är en cocktailbar främst.

Advertisement