Skymnings Wiki
Advertisement
Russian-Roulette

Klubb Russian Roulette[]

På en bakgata, sliten och nergången mellan lokaler som till synes var tomma, blinkar en pil endast, med ett obehagligt elektriskt ljud till, i blå neon mot en trädörr.

Vågar du dig in genom den dörren, möts du av en sliten lokal med en bar och bord utspridda. Förvänta dig inte att få sitta, de enda sittplatser som finns, är ett fåtal, rangliga stolar vid baren.

Längre in i lokalen, lite gömd gentemot ingången, bakom en dörr och en gång ner, så finns det ytterligare ett rum, med ytterligare en bar. Här är det ett mycket mindre städat klimat som råder. Där ligger fighting ringen med mer eller mindre taskiga matcher.

Beskrivning av spelrummet:[]

Innanför ytterdörren möts man av ytterligare en dörr och en vakt som antigen kommer släppa in en eller be en att försvinna och blir man ombedd att försvinna är det nog bäst att man gör det om man ska tro på märkena som mannen har på sin skinnväst. Innanför dörren och mannen breder sig klubben ut sig. Ovanför baren blinkar det åter av neonljus i blått som deklarerar att här huserar Russian Roulette. Stället är sjaskigt men välstädat, barpallar med sprucket rött läder. En lång disk och speglar på väggen bakom flaskorna. Stolar och bord breder ut sig, längst ned i lokalen finns ett hål i golvet omgärdat av ett staket och där nere finns en ring. Man kan tänka sig av golvets färger att både det ena och det andra förekommer där nere. På väggen finns en tydlig tavla med klubbens vanliga fighters och deras rankning.

Detta är en klubb för de kriminella, och den är fredad från polisen. Om de är mutade eller helt enkelt vet vad som är bäst för dem, kan vara svårt att säga. Men klimatet är hårt och brutalt. Du gör fel och du kommer få veta det. Men så länge du sköter dig är du välkommen att komma dit. Spriten är billig och importerad, och musiken är nog tveksam om det är bara oljud eller inte.

Klubben är känt för, i de skitigare och mer kriminella kretsarna, att ta väl hand om sitt folk. Och sitt folk i det här sammanhanget är sin personal som består av en ganska brokiga skara av både härdade vakter och skickliga bartenders.

Men även de som går fighter har ett visst skydd utanför ringen. Det som händer i ringen, stannar i ringen är något av ett talesätt där. Kämparna är fredade allt som oftast när de kommer ut därifrån, men även när de rör sig i industriområdet generellt. Många av dem är välkända och respekterade, och inte vill du väl jävlas med ryssarna?

Ägaren till klubben är även han respekterad, både som rättvis, men också brutal mot de som förråder honom. Han har även utlyst totalt rökförbud på klubben. Röker ni, åter ni ut med huvudet först snabbare än ni kan protestera.

Hederskodex[]

  1. Rökning är totalförbjuden
  2. Bråka och du åker ut, kanske för alltid.

Personal: []

  • Chefen - Bossen, ägaren. Ryssen som avskyr rök och rökare. - NPC som styrs av Muppsie/Kattsak
  • Lexa - Bartender. En stor luns till gorilla som inte kan koka kaffe - NPC

Fighters:[]

  • Bojan Kasun - "Berget - Klubbens okrönte mästare"
  • Rapidus - "Virvelvinden från öknen"
  • Chen - "Asiaten från vidderna i det piskade Mongoliet" - Spelbar karaktär för den som vill
  • Dhaval - "Den amerikanske grizzlyn" - Spelbar karaktär för den som vill
  • Svarta Madam - "Tjejen, nykomlingen. Den lilla söta ~ låt er inte luras. Hon bits lika bra för de.."

NPC = Non-player character. Kulisser.

Senaste nytt[]

  • "Rapidus gick en match mot Bojan och trots otaliga försök fick han bita sand. Vågar han försöka ta en revansch"
  • "Chen gick en match mot Dhaval som slutade med att denne stal en tand. I revansch matchen 26/4 var det Grizzlyn som åkte i mattan"

Off-info:[]

En fristad för de som är kriminella, vanliga medborgare vet nog inte ens att klubben finns, då de inte har någon anledning till det. Vet de om den, så går de inte dit, för risken att de blir uppätna levande är överhängande. Vi försöker skapa ett ställe för skumrasket att träffas och göra affärer utan att riskera att polisen får nys om det.

Det är tänkt som en lekplan för de värsta av de värsta. Inte ens småskurkarna känner sig nog helt tillfreds på klubben.

  • Iden bakom klubben är att göra en plats för spelare att spela på. En kuliss för för den undre världen. Klubbens ägare finns där, men kommer inte vara någon som spelas. Precis som Bokcaféet har en ägare någonstans.
  • Chefen tillhör den ryska maffian och skulle kunna tänkas vara en hög uppsatt person i en krets. Försök därför inte att skapa intriger mot denne.
  • Använd gärna rummet för egna spel, vi till och med uppmuntrat till det.
Advertisement