Skymnings Wiki
Advertisement
Fasaden

Det medeltida klostret renoverades om till en exklusiv nattklubb.

Disclaimer: Jag har valt att dela upp informationen om Inferno i tre nivåer. Nivå 1 innebär att vem som helst kan få tag i den här informationen genom t ex google, ryktesvägen eller annan media. Nivå 2 innebär att karaktären har besökt Inferno och förstått vad som händer där. T ex. hur man ska bete sig där, vad som krävs för att komma in och så vidare. Man ska få sig ett hum hur Inferno fungerar. Nivå 3 är ENDAST för de som är insatta i verksamheten, här finns information som är till för de som vill spela en roll som jobbar på Inferno på ett eller annat vis.

NIVÅ 1[]

Öppettider: 1 gång i månaden, kl: 21:00-04:00

I närheten av stadsparken i Griphamn ligger de gamla delarna av stan och där hittar man även nog Västkustens mest exklusiva nattklubb. Vem som helst kommer inte in. Man måste bli inbjuden eller köpa sig ett medlemskap (vilket visat sig vara rent omöjligt om man inte blivit rekommenderad av en annan medlem.)

Klubbens lokal ligger i ett gammalt Augustinerkloster, men byggnaden hade förfallit eftersom det saknades resurser att restaurera det. 2003 blir klostret uppköpt och alla handlingar kring försäljningen är sekretessbelagda. I drygt två år pågår arbetet med att rusta upp lokalerna och 2006 öppnar Inferno portarna.

Ombyggnad Inferno

Klubben ligger i en gammalt klosterkyrka från medeltiden. Under renoveringen tog man bort bänkar och altaret, nu istället finns det ett stort dansgolv och en bar där.

NIVÅ 2[]

"What happens in Inferno, stays at Inferno."

På Inferno samlas syndarna, här låtsas ingen att de är något som de inte här. I baren beställer man knappast in en rom och cola. I sprinklersystemet rinner blod. Nattklubben är grundad av en paranormal för paranormala. Man har väldigt tung bevakning (både fysisk och rituell). Man kommer inte ens in på innergården om man är "normal" människa. Vissa mänskliga jägare (som medlemmar ur Valkyria Battlegroup) har entré till Inferno. Mänskliga tjänare (ghouls) kommer in på Inferno, men endast i sällskap med sin paranormala boss. Människor i sällskap med övernaturliga kommer inte in. Alla får genomgå provet vid porten, som styrker att man är en initierad till Inferno / det paranormala.

"The first rule of Fight Club is: You do not talk about Fight Club. The second rule of Fight Club is: You do NOT talk about Fight Club!"

Klubben har sitt rykte bland de paranormala och man önskar att det så förblir. Det är en outtalad, men införstådd regel. Man talar inte om Inferno med "utomstående" - blir man bannad från klubben kommer man fysiskt vara oförmögen att kunna tala om Inferno (minnet av klubben kommer att suddas ut från ens sinne) eller beträda området. Det är kraftfulla ritualer som skyddar Inferno.

Nivå 3[]

Eftersom det varit problem med dåligt och ojuste metaspel på Skymningslandet, så får man kontakta Anneli om man är intresserad av mer avancerad information.

Advertisement