Skymnings Wiki
Advertisement

Hôtel Ritz[]

Stulet

The Ritz är ett namn som återanvänds i olika städer så väl som olika länder, tanken är att väcka ett slags minne till mer glamorösa dagar där livet inte var lika grått och trist som idag.

Det finns såväl mindre rum som flotta våningar att hyra på hotellet. Under sina glansdagar stannade kändisar här, högt uppsatta politiker och till och med en och annan kunglighet. Men det var länge sedan, nu lever hotellet mer på sitt gamla rykte och ser sin beskärda del av gamla gäster som mest stannar där av gammal vana och som oavsett social status blir behandlade som V.I.P-gäster – förutsatt att de har råd att betala för sig.

Maxresdefault-0

På senare dagar har hotellet fått sig ett uppsving då det visar sig spöka i ett utav de mindre rummen på vindsvåningen.

Dit ingen dödlig når[]

Hotellets andra funktion[]

Alla övernaturliga känner till Ritz, hotellet tycks alltid ha funnits där då ingen minns exakt när det egentligen byggdes. Givetvis finns det delar där människor inte för gå men som är öppet för andra varelser och de delar som är stängda för alla utom dem som kan se eller slänga glamour omkring sig. Oavsett om du lever för att förtära blod eller lik, om du blir ett ylande monster kring fullmåne, lockar unga kvinnor till döden med ditt fiolspel eller får råttor att dansa efter din pipa så är detta platsen för dig. Speciellt om du är i knipa. Den andra sidan av myntet tar hand om de sina.

För att hotellet ska fungera som ett fristad för alla gäller följande regler:

  • Man får inte använda krafter, magier eller dylikt på området.
  • Man får inte skada andra på området.
  • Man får inte lämna ut information om de som huserar på området. ( Givetvis sker det att

någon ibland talar bredvid mun men kommer det fram är straffet oftast döden i form av en ilsken Morgan.)

  • Man måste kunna betala för sig - på något sätt

Lokaliteter[]

Closed metro station New York
  • Underground – Följer man den gamla

spiraltrappan långt ner under jord kommer man till slut ut på den gamla plattformen. Tunnelbanestationen under Ritz är ingen plats man kan komma till utan att ha studerar gamla svåråtkomliga kartor över staden. Långt ifrån öde används hållplatsen för det tåg som låter de som vänt samhället ryggen och nu helt lever i den skuggvärld där övernaturliga ting var en vardag. Det tåg som låter monster, älvor, vampyrer och varulvar att ta sig in och ut ur staden utan att passera de ibland hårt patrullerade gränserna.

6bd670b85f10d41eb1a99104164f6379
  • Doktor Marhaus - och hans två assisterande döttrar
  • Hösthovet - För tillfället är det Narcisse som sitter på tronen och skrattande låter sina syskon sköta grovgörat. Har man synpunkter eller önskningar så hänvisas man till den evigt lika charmiga Dorian.
    611644087269c1efb7a96f830a035708

Advertisement