Skymnings Wiki
Advertisement

ll Griphamns amatörteaterförening, vi har teatergrupper för barn, ungdomar och vuxna.

Till oss kan man komma som publik till någon av att stå på scen? Kanske har du erfarenhet eller så vill du börja, hos oss är alla välkomna. Hos oss skall alla som är intresserade av scenkonst kunna finna sin egen plats och förverkliga sina egna projekt. Vi vet att större delen av arbetet inför varje föreställning faktiskt sker på sidan av själva scenen.

Vi startar vår kursverksamhet efter varje sommarlov och någon vecka in på det nya året. Vi är stolta över att ha öppen audition till samtliga av våra större uppsättningar. 

Griphamns amatörteaterförening drivs framför allt av ideella krafter. Men har några anställda som sköter lokalerna och föreningens kontor. 

Vi är en gammal förening med våra rötter redan på 60-talet sedan dess har vi haft som målsättning att sätta upp tre störa föreställningar per år. Ingen är den andra lik. Varje år sätter vi dess upp ett lucia firande som åker omkring på olika verksamheter i staden.  

Välkommen till oss – både som publik och deltagare!

Gaf

Senaste föreställningarna:[]

  • Under hösten 2015 satte föreningen upp en modern variant av lejonkungen. Den mottog god kritik i tidningarna.
  • Just nu arbetar ungdomssektionen på att producera Spegelvänd Lucia.

Medarbetare och föreningsmedlemmar:[]

Silas Nevsky - Representant för ungdomssektionen i styrelsen. Deltog senast i uppsättningen av Lejonkungen och är med och producerar Spegelvänd Lucia. Studerar vid Griphamns teaterhögskola.

[]

Advertisement