Skymnings Wiki
Advertisement
7175869062 cb30580430

I en gammal rustik stenbyggnad från 1700-talet drivs ett av stans hippaste caféer med fulla rättigheter. Man går in genom ett gammalt stenvalv in på innergården där det står cafébord utplacerade. Här kan man njuta av en god kaffe/te och goda bullar eller kanske ett glas rött, i den historiska miljön både ute och inne.

De har även öppet dygnet runt. Möblemanget är en blandning mellan det som blivit kvar i byggnaden under åren, och sådant som kunnat räddas ur containrar i närheten. Inne är det mörkt bakom de dammiga gamla fönstren. Det ligger indiska mattor över de gamla knarrande trägolven. Buketter av udda fåtöljer runt runda små bord finns längs med väggarna och framför den gamla eldstaden står ett antal insuttna fåtöljer. Det finns en trappa som leder upp till de övre våningarna i huset.

__________________________________________

De övre våningarna är reserverade för stadens övernaturliga. I caféet serveras allt möjligt och de är stolta över att kunna tillfredsställa de mest udda av smaker på ett sätt som inte får de mänskliga gästerna att undra. Det finns rum till uthyrning på övre våningarna och även rum att boka för de som vill ha ett möte. Detta är de övernaturligas fristad.

Personal[]

Advertisement