Skymnings Wiki
Advertisement
Danderyd2-0-jpg

Avdelning 66 är bara en av många avdelningar på sjukhuset. Inget särskilt udda med den egentligen alls och det finns ingen större anledning att anmärka något på den heller. Det är en avdelning för specialistvård för komplexa fall och hit skickas ibland hög-risk patienter med särskilt smittsamma sjukdomar och därför så har avdelningen extra hög säkerhet.

14746128953 818da90a37

För de som känner till de övernaturliga elementen som befinner sig i staden så är detta avdelningen som alla misstänkta vampyr eller varulvsanfall skickas till, här hamnar även alla med andra former av övernaturliga sjukdomar eller skador om de kommer in via akuten så screenas dem och skrivs in på den här avdelningen för att undvika att allmänheten ska få allt för mycket kunskap om dessa speciella omständigheter. Avdelningen drivs av och med övernaturliga specialister, i personalen finns det övernaturliga av många olika varianter men som alla följer läkareden "Do no harm." och samarbetar för att rädda alla patienter som kommer in, oavsett hur monstruös eller farlig denne skulle kunna tyckas vara.

Anställda:[]

Överläkare / Kirurg: Doktor William Krona

Undersköterska:

Undersköterska:

Advertisement