Skymnings Wiki
Advertisement
Resort

Välkommen till Åsens Resort[]

Med våra nyckelord; Tradition och Välbefinnande

Behandlingar & Retreats[]

På Åsens Resort lägger man betoning på att man ska ta tid på sig. Olikt många andra SPA anläggningar har man inga 30 minuters behandlingar. Det är först när man kommer bort från vardagen som man får en möjlighet att komma i kontakt med sig själv på ett djupare plan. Vill man till Åsens Resort bokar man weekendpaket eller att åka på längre retreats. Utbudet är rätt så säsongsbetonat; på sommaren håller man bland annat i yogaretreats, meditationsvandringar, energi-och-mantraretreats; på vintern kan man åka på Sauna-spa, mindfullnesshelger och vinterbad... och så vidare.

Vem har råd? Åsens Resort är ett SPA i den lite dyrare prisklassen. Men man har som vision att inre frid inte är privilegium till dem som har pengar, har man inte råd kan man oftast prata med föreståndaren och komma överens om något.

Våra anställda[]

Elisabeth Frost

Rykten om Åsens Resort[]

Både sanna och falska....

  • Det hör inte till ovanligheterna att många försvinner efter sin vistelse på Åsen Resort. Många får ett spirituellt uppvaknande under sitt besök och bestämmer sig för att lämna sitt gamla liv vind för våg. Rykten om att det skulle röra sig om en slags hälsokult eller spirituell sekt har flera gånger florerat i media, men journalister idag tenderar att överdriva för att få en bra story.
  • Vissa av ledarna tar emot sexuella tjänster som betalning...
  • Det jobbar inga män på Åsen Resort.

Inspirationsbilder[]

Resort2
Hav
Zen
Asen resort
Advertisement